Intrebări frecvente

PREPAY
 
Care este procedura de activare a cartelei Unite Prepay?

Pentru a activa cartela Unite Prepay este nevoie să o introduci în telefonul tău mobil şi să formezi 200 ok sau *200#ok.

Cum pot să-mi schimb planul tarifar Prepay?

Pentru a schimba planul tarifar, apelează 200 sau formează *200#ok și urmează instrucțunile vocale.

Ce planuri tarifare îmi sunt disponibile la Prepay?

Acum beneficiezi de 2 planuri tarifare, cu cele mai mici tarife din ţară. Pentru detalii aici.

Cât timp este valabil bonusul de reîncărcare la Prepay?

Bonusul este valabil 31 zile din momentul reîncărcării. La o nouă reîncărcare, în cazul în care în cont există minute sau trafic internet din bonus rămase de la reîncărcarea precedentă, minutele sau traficul
internet bonus se adună și sunt valabile timp de o lună din momentul reîncărcării.

Unde pot procura o cartelă Unite Prepay?

Cartela Unite Prepay o poţi procura în orice reprezentanţă Unité sau Moldtelecom, Poşta Moldovei sau în chioşcurile de presă şi tutungeriile din țară.

Ce înseamnă perioada activă?

Perioada activă a Cartelei Unite Prepay – 6 luni, începe din momentul efectuării primului apel. Poţi utiliza creditul pentru a efectua sau primi apeluri, SMS, MMS și accesa Internetul.

Ce înseamnă perioada de grație?

Perioada de grație a Cartelei Unite Prepay –12 luni, urmează după perioada activă, perioadă în care vei putea doar primi apeluri, SMS, MMS, și efectua apeluri exclusiv către numerele utile
Unité (200, 300, 700, etc.) și numerele de urgenţă (901, 902, 903, 904). Creditul neutilizat în perioada activă este păstrat în perioada de graţie.

E posibil să migrez de la Prepay la Abonament?

Da, este posibil. Pentru a migra de la serviciile preplătite la cele cu plata de abonament şi a păstra numărul de telefon este necesar să te apropii în orice reprezentanţă Unité şi să depui o cerere.  

 

ABONAMENT
 
Cum pot să-mi verific starea contului?

Cu ajutorul serviciului CostControl în orice moment vei putea afla care este stare contului tău. Pentru aceasta este necesar de a forma 500, tasta de apel şi alege cifra 1.
De asemenea poţi utiliza acest serviciu prin expedierea unui mesaj scurt la nr. 500 cu cifra 1sau poţi forma *500*1# şi ok.
Mai mult, starea contului și alte detalii sunt disponibile prin intermediul Contul Meu aici.

Cum pot afla codul PIN/PUK?

Pentru a afla codul PIN/PUK este necesar să răzuieşti stratul protector de pe suportul cartelei din care a fost extrasă sau:

  • - să apelezi la Serviciul Asistență Clienţi (022) 200 200 de la telefonul fix sau 200 de la telefonul mobil Unité
- să accesezi serviciul Contul Meu
Ce să fac dacă mi-am pierdut telefonul?

În cazul pierderii telefonului apelează Serviciul Asistență Clienţi (022) 200 200 de la telefonul fix sau 200 de la telefonul mobil Unité, pentru a bloca serviciile de ieşire. Este necesar să indici datele tale şi să răspunzi la câteva întrebări despre numărul tău Unité.
Și în decursul următoarelor 72 de ore este necesar să te apropii la orice reprezentanţă Unité pentru a primi GRATUIT o cartelă nouă ca să poți utiliza în contnuare serviciile.

Ce este UnitéTalk?

UnitéTalk - îţi oferă posibilitatea de a utiliza serviciile de telefonie mobilă Unité prin intermediul aplicației UnitéTalk pentru a realiza apeluri către toate direcțiile, inclusiv rețelele mobile, fixe, naționale și internaționale. Serviciul UnitéTalk poate fi utilizat atât pe teritoriul Republicii Moldova, cât și de peste hotarele țării. 

 UnitéTalk - un program simplu în utilizare, care îţi permite să comunici prin: apeluri voce, conferinţe, SMS, email, mesagerie IM şi multe altele! 

Acum, cu UnitéTalk poţi fi mereu în reţea şi online, chiar dacă eşti peste hotare! Este necesar să ai doar o simplă conexiune la Internet.

Utilizarea serviciului devine posibilă doar după descărcarea aplicaţiei de pe talk.unite.md sau Google Play. Mai multe detalii: aici unite.md/ro/personal/servicii-3g 

Pentru ce perioadă poate fi încheiat contractul dacă doresc terminal la preţ promoţional?
Pentru a beneficia de terminal la preţ promoţional este nevoie să semnezi un contract pe o perioada de 24 luni. În funcţie de perioada contractuală variază şi preţul terminalului.
Pentru ce perioada minimă se încheie contractul fără terminal primit de la companie?

Pentru a beneficia de serviciile de telefonie mobilă cu abonament fără terminal este necesar să semnezi un contract pe o perioada de 6 luni.

E posibil să suspendez temporar serviciile fără a achita plata de abonament? Cum o fac?

Suspendarea temporară a serviciilor poate fi efectuată pe o perioadă maximă de 12 luni, o dată pe an, per număr de telefon cu achitarea unei taxe de 60 lei.
Suspendarea temporară se realizează prin:

  • - cerere depusă la oricare reprezentanță S.A. Moldtelecom
- apel la 200 sau 022 200 200 Serviciul Asistență Clienți 
Cum îmi schimb  cartela SIM ?

Pentru a primi un alt SIM, vino în orice reprezentare Unité cu buletinului de identitate și noi îți înlocuim cartela SIM gratuit. 

Cât costă restabilirea/înlocuirea cartelei USIM?

Înlocuirea cartelei USIM este GRATUITĂ.

Cum pot să-mi schimb oferta?

Schimbarea ofertei tarifare se efectuează în orice reprezentanţă Unité, prin depunerea unei cereri, la care se anexează copia buletinului de identitate. 

Cum pot să-mi modific numărul de telefon?
  • Poţi sa-ţi modifici numărul de telefon oricând doreşti. Pentru aceasta este necesar să te apropii în orice reprezentanţă Unité, să depui o cerere şi  să alegi unul din numerele disponibile. Costul serviciului - 50 lei.
Cum imi pot schimba adresa de facturare?
În orice reprezentanţă Unitéindică în cerere adresa dorită și anexează copia buletinului de identitate. 
Pot primi factura de plată prin e-mail?

Poţi solicita factura de plata prin e-mail:

  • -  prin intermediul Contul Meu
  • -  depunerea unei cereri la una din reprezentanţele Unité.
E posibil să nu primesc factura de plată?

Poţi renunţa la factura de plată prin:

  • -  intermediul Contul Meu
-  depunerea unei cereri la una din reprezentanţele Unité
Cum pot primi descifrarea detaliata?

Descifrarea detaliată a utilizărilor o poţi vizualiza:

  • - prin intermediul Contul Meu.
  • - depunerea unei cereri la una din reprezentanţele Unité
Ce să fac dacă am probleme cu telefonul meu ?

În cazul defectării terminalului datorită unor probleme tehnice, clientul se va adresa la Centru de Deservire indicat în talonul de garanţie primit la procurarea terminalului.

Care este numărul Centrului de mesaje?

Accesează în meniul telefonului mobil şi efectuează următorii paşi: Meniu - Mesaje – Setări – SMS – Număr Centru SMS – Card inteligent şi introdu numărul +37367300012.

Pot să trec drepturile şi obligaţiunile contractului pe alt nume?

Schimbarea titularului contractului/transferul dreptului de proprietate pentru persoanele fizice se efectuează GRATUIT în orice reprezentanţă Unité .

Pot persoanele minore (sub 18 ani) încheia un abonament Unité ?

Persoanele minore (sub 18 ani) pot beneficia de un abonament Unité în cazul în care contractul va fi semnat de părintele sau tutorele acestuia.
Sau poate opta pentru ofreta Prepay.

Ce documente sunt necesare pentru a te abona la Unité ?

Persoanele fizice trebuie să prezinte următoarele documente în original:
- buletin de identitate cu fişa de însoţire, sau
- paşaport de străinătate şi document justificativ pentru adresă legală.

Cetăţenii străini trebuie să prezinte următoarele documente:
- permis de şedere
- paşaport valabil
- copia legalizată a actului de închiriere, unde este indicată viza de reşedinţă.

Cât costă definirea/schimbarea unui număr Camarad?
  • Opţiunea Camarad presupune apeluri gratuite către 3 numere favorite din reţeaua Unité și Moldtelecom.
  • Prima definire a numerilor este gratuită iar modificările ulterioare a numerelor favorite Camarad se taxează cu 10 lei/număr.
De ce nu pot efectua apeluri ?

Nu poţi efectua apeluri din unul din următoarele motive:

  • 1. Balanţa contului tău nu este suficientă pentru a efectua apeluri,
  • 2. Serviciile tale sunt suspendate temporar,
  • 3. Cartela USIM nu este valabilă sau este deteriorată
  • 4. Nu te afli în aria de acoperire a reţelei Unité.
De ce nu pot recepţiona apeluri ?

Nu recepţionezi apeluri din unul din următoarele motive:

  • 1. Ai activată redirecţionarea apelurilor de intrare,
  • 2. Serviciile Unité sunt suspendate temporar,
  • 3. Cartela USIM nu este valabilă sau este deteriorată
  • 4. Nu te afli în aria de acoperire a reţelei Unité.
Cum apelez serviciul Informații - 1188/1189?

Serviciul Informații:

1188 – Prezentarea numerelor de telefon în cazul prezentării informaţiei depline despre abonat, conform tarifelor din abonament spre numerele Moldtelecom

1189 - Informaţia incompletă despre abonat, tarif - 2 lei /apel

De ce iPhone-ul expediază un SMS internaţional către UK?

SMS-ul internaţional este expediat automat către Marea Britanie atunci când ai activată funcţia de Facetime sau iMessages. SMS-ul este taxat conform tarifelor din abonament pentru expedierea SMS-urilor internaţionale.
 

Expedierea acestor SMS are loc automat dacă deții telefoane de tip iPhone cu aplicația Facetime sau iMessage activată.
 

Daca ai această opţiune activă din meniul telefonului ( Settings > Messages >> iMessage ) sau  (Settings > FaceTime îţi recomandăm să o laşi activă în cazul în care vrei să o foloseşti.


 

Dacă, însă, nu vrei să foloseşti aplicaţia, poţi să o dezactivezi manual din meniul configurări al telefonului:

  • Settings -> Messages  ->  iMessage — de aici se oprește iMessage
  • Settings -> FaceTime — de aici se oprește FaceTime

 

 

 

De ce unele SMS se expediază multiplu de la telefonul XIAOMI Redmi 3s/3x ?

Expedierea multiplă a SMS-urilor de pe terminalele Xiaomi Redmi 3s/3x are loc în mod automat din cauza unei erorii de soft, atunci când conținutul SMS-urilor depășește 160 caractere. Această eroare urmează a fi remediată de comun cu producătorul.

Cum se manifestă problema:

SMS-ul se livrează cu succes către destinatar, dar pe ecranul telefonului Xiaomi Redmi 3s/3x apare eroare că „trimirea nu a reușit” și terminalul încearca din nou să retransmită acelaș SMS de mai multe ori (nu există un număr exact de repetări).

Fiecare SMS este taxat conform tarifelor din abonament, în dependență de destinație.

Pentru a evita multiplicarea expedierii SMS-lor de la telefonul tău, îţi recomandăm:

- Să eviți expediere SMS-lor voluminoase (să nu depășească 160 caractere)

- Să ștergi SMS-ul expediat din telefon.

*160 - este numărul maximum de caractere pe care le poţi trimite sau primi printr-un singur mesaj scris. Se consideră caracter inclusiv semnele de punctuaţie, spaţiile libere şi alte caractere. Dacă folosești caractere diacritice ("ş", "ț", "ă" etc.), alfabetul rus sau simboluri speciale un SMS nu trebuie să depășească 70 caractere.

 

INTERNET MOBIL Unite
 
Cum pot verifica viteza?

Pentru a verifica viteza de conexiune accesează www.speedtest.moldtelecom.md.

La conectarea modemului primesc eroare?
  • Verifică dacă APN (Acess Point Name) este setat corect în aplicaţia de la modem, pentru aceasta urmează paşii:
  • 1. Accesaţi intrumente/Opţiuni/Profile Management şi verifică ca APN să fie setat Static (internet.unite.md), numărul de acces sa fie *99#
  • 2. Verifică semnalul din aplicaţia.
Viteza este mica. Ce pot face ?
  • Pentru a verifica viteza la Internetul mobil Unité efectuează următorii paşi:
  • 1. Pentru a efectua conexiunea la internet în mod normal este necesar de schimbat opţiunea “NDIS” din setările tipului de conexiune în opţiunea “RAS modem”
  • 2. Verifică semnalul
  • 3. Verifică dacă la PC nu ai pornită nici o aplicaţie care utilizează trafic internet (ex-Antivirus, torrent, etc.).
Cum setez iPhone-ul ca HOTSPOT Wi-Fi?
  • Folosește-ți iPhone-ul ca și un Internet Hotspot, accesând:
  • ConfigurăriDate celulare (APN: internet.unite.md (abonament), internet3g.unite.md (prepay))⇒ ÎnapoiHotspot personal (On/pornit/activat) ⇒ alege opţiunea Parolă Wi-Fi ⇒ setează parola cu minim 8 caractereOK (pentru confirmare parolă.
     
  • Notă:  Pentru abonament, de regulă APN-ul este identificat automat, dar pot fi cazuri când e necesar și întroducerea manuală, în funcție de modelul telefonului.
     
  • E bine să cunoști! Prin HotSpot se mărește consumul de date a traficului de internet.
Cum setez smartphone-ul meu (Android) ca HOTSPOT Wi-Fi?
  • Folosește-ți smartphone-ul ca și un Internet Hotspot, accesând:
  • SetăriHotspot mobil și tethering (trebuie să fie activat) ⇒ alege Parolă Wi-Fi ⇒ setează parola cu minim 8 caractereSALVAREMAI MULTE (pentru Dispositive premise/Configurare Mobile hotspot - complează numele rețelei și parola pentru a te conecta doar cu dispozitivele cunoscute /Setări de expirare). La dezactivare - debifează Hotspot mobil.
     
  • Notă:  Setările pot fi diferite în funcție de modelul telefonului.
     
  • E bine să cunoști! Prin HotSpot se mărește consumul de date a traficului de internet.
Cum activez şi utilizez cartela Unite Prepay (pentru internet)?

Pentru a beneficia de serviciile cartela Unite Prepayeste necesar să dispui de un terminal, care este compatibil cu tehnologia 3G în standardul HSUPA/HSDPA/UMTS (2100MHz).

  • Internet mobil prin Cartela Unite Prepay la telefon
  • 1. Introdu USIM-ul în telefon.
  1. 2. Intră în meniul telefonului, alege „Setări”, apoi „Conectivitate” şi selectează „Punct de acces”.
  2. 3. Crează un nou profil de conectare la Internet cu denumirea punctului de acces (APN) internet3g.unite.md.
  3. 4. Înainte de a naviga pe Internet, intraţi în setările browserului (sau setări Internet) şi alegeţi conectarea la Internet prin profilul nou-creat.
  4. Pentru întrebări suplimentare apelează Serviciul Asistență Clienți 200 (de pe telefon Unité) sau 200-200 (de pe telefonul fix).

  5. Internet prin cartela Unite Prepay la computer
  6. 1. Introdu USIM-ul în modem.
  7. 2. Conectează modemul la portul USB al computerului/laptopului.
  8. 3. Automat se va instala softul necesar pe computerul tau.
  9. 4. Porneşte iconiţa „Unité 3G Internet”, intră în „Instrumente” şi selectează „Opţiuni”.
  10. 5. Selectează „Management Profil” şi crează un profil nou. Pentru a crea un profil nou apasă butonul „Nou”, introdu numele dorit al profilului, selectează APN static şi introdu APNul: internet3g.unite.md şi numărul de acces -  *99# . Pentru a salva profilul creat, apasa butonul „salvează” şi „OK”.
  11. 6. La conectare la Internet selectează denumirea profilului nou-creat şi apasă butonul „Conectare”.
  12. Acum poţi naviga cu plăcere!

     

Care sunt setările pentru SMS/MMS?
  •  Setările pentru SMS/MMSTELEFON
  •  
  • Ro - Meniu - setări - setări mesaje - SMS/MMS - setări transmitere - centru de mesaje SMS alege să fie din SIM - optiuni - editare - trebuie sa fie scris numarul +37367300012 salvează.
  • Ru - меню - настройки - настройки сообщений - SMS/MMS - настройки исходящих - центр SMS сообщений - из SIM - опции - изменить - +37367300012 - ok.
  • En - menu - settings - message settings - SMS/MMS - send settings - sms message centre - from SIM - option - edit +37367300012 - ok.
  •  

MMS (marimea<300KB)

Meniu - Settings - Connectivity - Network Access - Point - Profile 3 alegem options – rename redenumim mms. Apoi alegem mms (profile modificat) şi ne apare următoarele:

Access point name: mms.unite.md Save

 

Accesam Browser – Settings - Internet Settings - Not defined 3 accesam options şi edit:

  • Account Name – mms postpayHome pages http://10.32.15.68:38090/wasWAP gateway: Ip address 010.032.015.164
  • Port number:8080
  • Connection type: HTTP
  • Network access point mms

  

  • Account Name – mms prepayHome pages http: //10.32.15.68:38090/was WAP gateway: Ip address 010.032.015.164
  • Port number:8080
  • Connection type: HTTP
  • Network access point  mms
  •  
Ce IP adresă primesc utilizatorii serviciului Internet mobil?

Utilizatorii serviciului Internet mobil primesc adresă IP dinamică.

Pot să efectuez apeluri de pe cartela inclusa în modem?

Da, e posibil să efectuezi apeluri doar că vei fi taxat extraofertă.

 
CONTUL MEU
 
BONUS CONTUL MEU
Toți abonații Unite se bucură de bonus 200 MB internet trafic, care poate fi activat lunar până la 31.12.2017. Condiții de acordare a BONUSULUI ”200MB Contul Meu”: Bonusul se activează exclusiv din aplicația ”Contul Meu” Se oferă la toți utilizatorii aplicației, clienții Unite: Abonament și Prepay (p. fizice și juridice) Activarea se efectuează din secțiunea “Opțiuni” a aplicației în orice zi a lunii, în perioada iulie - decembrie 2017 Valabilitatea serviciului activat - 30 zile Serviciul nu poate fi activat de mai multe ori pe lună.
Care sunt cerinţele minime pentru dispozitiv?
Cerinţele minime pentru smartphone-uri şi tablete cu OS Android: • Versiune Android 4.2 - 7.0 • Memorie RAM de la 512 MB • CPU 1.3 Ghz Cerinţe minime pentru iPhone şi iPad: • Versiune iOS 9 - 10 • Memorie RAM de la 512 MB • CPU 1.0 Ghz"
De unde pot obține numele utilizatorului și parola?
Autentificarea în aplicaţie se efectuează utilizând loginul şi parola de la portal self-care Contul Meu (contulmeu.moldtlecom.md) pentru serviciile Broadband, Unite. Dacă nu sunteți înregistrat, puteți crea un cont nou prin intermediul aplicației.
Am mai multe servicii de la Moldtelecom, cum le pot uni pentru vizualizarea lor sub un utilizator?
În cazul în care aveți serviciile Multiplay (Televiziune, Telefonia Fixă, Internet fix, inclusiv Unite), este necesar temporar să creați câte un cont de utilizator pentru fiecare serviciu în parte.
Contul meu a fost blocat, ce pot să fac?
Reactivarea contului este fi posibilă prin resetarea parolei din aplicaţie sau prin apel la numărul 1181 pentru persoane fizice sau 11855 pentru persoane juridice.
Am uitat parola sau numele de utilizator
Dacă ați uitat parola: • o puteți reseta din aplicaţie și seta parola nouă; • o puteți reseta prin apel la numărul 1181 pentru persoanele fizice sau 11855 pentru persoanele juridice; • aveți posibilitate să inițiați procesul de recuperare a indicelui pentru parola uitată prin https://contulmeu.moldtelecom.md/SelfCare/pages/login/forgotPassword.faces Dacă ați uitat numele de utilizator: • îl puteți reaminti cu ajutorul Serviciului Asistență Clienți prin apel la numărul 1181 pentru persoanele fizice sau 11855 pentru persoanele juridice."
Pot să salvez numele de utilizator și parola în aplicație?
Veți rămâne autorizat în aplicație până la accesarea"logout/ieșire" din meniul lateral.
La înregistrare îmi arată că nu dispun de email, cum pot să-l setez?
Dacă nu aveți email setat la contul Dvs, acesta poate fi adăugat prin: • apel la numărul 1181 pentru persoanele fizice sau 11855 pentru persoanele juridice; • cerere la reprezentanța Moldtelecom; • cerere on-line pentru schimbarea modalității de livrare a facturii prin email: http://www.moldtelecom.md/content/factura-prin-e-mail ; • inițierea procesului de înregistrare în aplicație după numărul de telefon Unite.
La înregistrare am introdus email-ul incorect, ce pot să fac?
Așteptați 5-10 minute și inițiați încă odată procesul de înregistrare din aplicație după numărul de telefon Unite. Indcați email-ul corect.
Cum pot modifica numele utilizatorului pentru Contul Meu?
Numele de utilizator poate fi modificat prin: • aplicația Contul Meu, meniul lateral => Setări; • apel la numărul 1181 pentru persoanele fizice sau 11855 pentru persoanele juridice; • cerere la reprezentanță Moldtelecom;
Cum pot modifica parola pentru Contul Meu?
Parola pentru Contul Meu poate fi modificată prin: • resetarea perolei din aplicație sau prin apel la numărul 1181 pentru persoanele fizice sau 11855 pentru persoanele juridice; • aplicația Contul Meu, meniul lateral => Setări.
Din ce cauza nu pot crea cont pentru Telefonie Fixă?
"La moment Contul Meu pentru Telefonia Fixă este disponibil numai prin portatul selfcare.moldtelecom.md pentru deținatorii cardurilor ""Cartela Mea Moldtelecom"". În curând va exista și posibilitatea de a crea cont prin intermediul aplicației mobile."
Ce înseamnă suma reprezentată la "Pachete, opțiuni" din prima pagină a aplicației?
Pachete şi opţiuni - serviciile activate în luna curentă, pentru numărul selectat, care vor fi încluse în factura lunii viitoare.
Ce înseamnă suma reprezentată la "Extra abonament" din prima pagină a aplicației?
Extra abonament- consumul traficului utilizat extra abonament din luna curentă, pentru numărul selectat, care va fi înclus în factura lunii viitoare.
Unde pot vizualiza factura?
La accesarea denumirii abonamentului Dvs, se va deschide o pagina suplimentară, care va conține informația sumară despre ultima factura inaintată spre plată, unde veți vedea: a) Sumarul facturii: cod contul principal, perioada de facturare, suma rămasă spre achitare, termenul de achitare, statutul facturii (achitat/neachitat). b) Detaliile/utilizările numărului/contului de pe care se efectuează vizualizarea.
Unde pot vedea descifrarea detaliată a apelurilor?
Descifrarea apelurilor este disponibilă în versiunea web a serviciului Contul Meu /link/, secțiunea Statistica.

 

DIVERSE
 
Cum să evităm fraudele?

Atenţie la fraude! Dacă ai primit un apel telefonic, SMS, scrisoare sau e-mail prin care eşti anunţat că ai câştigat un premiu şi îţi cere ceva în schimb, verifică în prealabil informaţia.

  • • Concursurile lansate de Unité şi de Moldtelecom sunt publice şi sunt anunţate pe site-ul oficial www.unite.md şi www.moldtelecom.md, la TV, radio sau panouri publicitare stradale;
  • • Compania Moldtelecom niciodată nu solicită să expediezi coduri de reîncarcare sau să transferi bani pe un anumit număr de telefon în schimbul premiului acordat;
  • • Nu oferi date şi informaţii personale, coduri de reîncărcare, precum şi codurile PIN, numărul cardului de credit, al contului online persoanelor necunoscute;
  • • Nu raspunde mesajelor text sau apelurilor pierdute de la numere necunoscute, deoarece apelând înapoi poţi fi taxat cu tarife speciale;
  • • Fii precaut când ţi se solicită tastarea anumitor coduri, conturi bancare sau alte informaţii de natură confidenţială.

Mereu verifică orice informaţie pe care o consideri suspectă:

  • • Sună la Serviciul Asistență Clienți la numărul 200 sau consultă un reprezentant din orice magazin Unité sau Moldtelecom.